הגרלות בפייסבוק – האם זה כדאי?

bigstock--168012587

את העובדה שפייסבוק היא פלטפורמה מצוינת לפרסום וקידום עסקים ומותגים בתוך עולם השיווק הדיגיטלי אנחנו כבר יודעים, אבל יחד עם זאת, פרסום ושיווק בפייסבוק לעסקים מקומיים נחשב אתגר לא פשוט שכן בדרך כלל עובדים על תקציבים מאוד נמוכים יחד עם משאבים מועטים ברמת הקראייטיב, מיתוג ותוכן.

אם ניקח עסק מקומי נפוץ כמו חנות קמעונאית קטנה או נותן שירותים מקומי, כמות התוכן והבאז שניתן לייצר היא מוגבלת שכן אנחנו מדברים על עסק קטן עם התרחשויות סטנדרטיות כמו בכל עסק, בקיצור, לא משהו יוצא מגדר הרגיל. לזה תוסיפו בעל עסק שבדרך כלל עובד מאוד קשה וכמעט ואיננו פנוי ליצירת תכנים יצירתיים, מרגשים ומניעים לפעולה ומה קיבלנו? דף פייסבוק עסקי משעמם שחוזר על עצמו במקרה הטוב וגורם נזק תדמיתי במקרה הרע.

המטרה: לייצר תוכן אפקטיבי ומעניין, כזה שיוצר מעורבות גבוהה, חשיפה ומיתוג חיובי לבעל העסק עם תקציב פרסומי קטן.

הגרלות בפייסבוק ותחרויות, האם זה כדאי?

פעילויות אינטרקטיביות בפייסבוק יש אינספור, בפוסט הזה אני אתמקד בפעילות השכיחה ביותר שאנחנו נתקלים בה בחודשים האחרונים בפייסבוק, הגרלות ותחרויות.

הגרלות ותחרויות בעמוד הפייסבוק – האם זה טוב האם זה רע? זול? אינטרקטיבי? אני מאמין שאין לשאלה הזו תשובה חד משמעית, לכל עסק יש את הייחודיות שלו ואת הקהל הספציפי אליו הוא מכוון. אני כן חושב שבתצורה מסוימת, כל עסק יכול וצריך לערב את הקהל שלו גם בתכנים ופעילויות הכוללות תחרויות והגרלות אבל במידה ובטוב טעם.

לדוגמא: תחרויות מהסוג הפשוט – שתף וכנס להגרלה – סוג של הגרלה שאני ממליץ לעשות אך ורק עם השקת עמוד הפייסבוק או לעיתים רחוקות. פעילויות מהסוג הזה בדרך כלל מושכות את מכורי ההגרלות מכל הארץ יחד עם עשרות פרופילים מזויפים שלא תורמים מאומה לעמוד ברמה של מעורבות, שלא נדבר על להגיע לחנות ולרכוש משהו. זו פעילות שיכולה להביא המון מעורבות וחשיפה גבוהה בזמן נתון אבל לא מומלצת כדרך קבע.

דוגמא להגרלה פחות מומלצת:

מהניסיון שלי, הגרלות מהסוג הזה אכן מביאות לחשיפה גבוהה אבל בדרך כלל החשיפה איננה ממוקדת, לא מגיעה לקהלים רלוונטיים למותג וברוב המקרים המשתתפים בהגרלה לא יהיו בהכרח פרופילים אמיתיים או לקוחות פוטנציאליים.

רעיונות לתחרויות\הגרלות מקומיות מומלצות:

תמונת 360 עם פריט נסתר

צלמו תמונת 360 באמצעות הסמארטפון והחביאו פריט מסוים מהחנות שלכם באחת מהפינות של הצילום. בקשו בסרטון מהמשתתפים למצוא את הפריט המסוים ולשלוח בהודעה פרטית את המיקום של הפריט או את השנייה בסרטון בה נראה הפריט. בין כל העונים נכונה יוגרל כמובן אותו פריט או לחלופין הראשון שישלח את התשובה הנכונה יזכה בפריט. באמצעות פעילות שכזו אנחנו גם גורמים לקהל לעשות פעילות כיפית ואינטרקטיבית, מחברים אותם למותג שלנו, חושפים בפניהם את החנות שלנו וכמובן את מגוון המוצרים שלנו שבהם הם יצפו במהלך החיפוש אחר התשובה. אם אתם לא יודעים איך לצלם תמונת 360 באיכות גבוהה, תוכלו להיעזר בסרטון של אתר CNET המסביר איך לעשות זאת נכון:

 

שאלות הקשורות לעולם התוכן של החנות

פעילות אינטרקטיבית פשוטה וקלה להקמה. אפשר לשאול את האוהדים בעמוד שאלה מסוימת אודות החנות עצמה או המוצרים שבה, אפשר לשאול גם שאלות סביב התחום בו העסק מתמחה. שוב, תשובות יישלחו לתיבה הפרטית ובין הפותרים יוגרל מוצר במתנה או שובר הנחה מסוים. גם כאן אנחנו גורמים לגולשים לעשות פעולה אינטרקטיבית ועל הדרך מחברים אותן לעולם התוכן של העסק אותו אנחנו מקדמים.

שיתוף של חברים ושכנים בפעילות האינטרקטיבית

דרך מצוינת להגיע לחשיפה גדולה יותר היא צירוף של אנשים חדשים לפעילות באמצעות חברים שלהם. נקודת המפתח כאן היא צירוף של אנשים רלוונטיים לעסק ולמיקום שלו. אם יש לי חנות נעליים ברמת השרון ובמסגרת הפעילות לקוח שלי מתייג את בן הדוד שלו שגר במטולה, זה נחמד ברמה של החשיפה אבל בטח לא יוביל לרכישות בחנות המקומית שלי על ידי תושבים ממטולה. רעיונות טובים לפעילויות מהסוג הזה: בקשו מהאוהדים לתייג שכן או תושב העיר שהייתם שמחים להעניק לו מתנה, כדאי לגם לבקש מהם לספר מדוע הם בחרו באותו אדם ולספר על הקשר ביניהם.

מצורפת דוגמא לנתונים סטטסיטיים מפעילות אינטרקטיבית שאנו עורכים לאחד הלקוחות שלנו בתקציב פרסומי של שימוש לב, 100 ש"ח. הפעילות הזו היא בדיוק מה שאני מסביר בסעיף הנ"ל – תיוג של חברים ושכנים ברמה המקומית וצירוף שלהם למבצע של העסק המקומי.
ניתן לראות שבתקציב פרסום מאוד קטן הצלחנו להגיע לקהל מאוד מאוד גדול – כמעט 35,000 נחשפים עם רמת מעורבות גבוהה מאוד.

העלאת תמונות וסרטונים לוקאליים

פעילות שאני ממש אוהב ובעבודה נכונה יכולה לעשות פלאים בכל פעילות אינטרקטיבית מקומית. בקשו מהאוהדים שלכם להצטלם בביתם או בפינה מסוימת בעיר הקשורה לעולם התוכן של העסק אותו אתם מקדמים. אז אם אני מקדם חנות של ציוד קמפינג בבאר שבע – הייתי מבקש מהאוהדים בעמוד לצל סלפי באחד מאתרי הטיולים בבאר שבע והסביבה שבו הם היו רוצים להינות מערכת קפה מקצועית – התמונה הכי מגניבה תזכה את הגולש בערכת קפה מתנה וכן הלאה…

לסיכום:

יש מגוון רחב של פעילויות אינטרקטיביות מעניינות שניתן לערוך בפייסבוק, לא כל פעילות מתאימה לכל קהל יעד ולכל עסק אבל בהחלט ניתן למצוא את החליפה המתאימה לכל עסק וכמעט בכל תקציב. במציאות התחרותית של היום, פרסום ממומן בפייסבוק הופך ליקר במיוחד לא פשוט לייצר אינטרציה ומעורבות גבוהה בתקציבים נמוכים בפייסבוק אבל זה בהחלט אפשרי. אם אתם פרלינסרים שעוסקים בתחום השיווק הדיגיטלי, אז גם אתם בוודאי נתקלים בקשיים נוספים חוץ מרמת המעורבות של הלקוחות שלכם בפייסבוק, לצורך כך כתבתי מדריך מקיף הכולל 10 טיפים שימושיים לעבודה היומיומית שלכם בתחום השיווק והפרסום הדיגיטלי וגם בו תוכלו להיעזר בעבודה שלכם.

אם יש לכם רעיונות לפעילויות נוספות אותן ניתן לערוך בדפי פייסבוק מקומיים אשמח לשמוע (-:

מעוניינים בהדרכה אישית, ייעוץ והכוונה בדיגיטל? אני שמח לספר על שירות חדש 1on1 שבו אני מבצע הדרכות דיגיטל פרטיות ומעשיות לחברות ועסקים במגוון תחומים עם ליווי מלא ותמיכה לכל אורך ההדרכה. מוזמנים להשאיר פרטים כאן בעמוד ואחזור אליכם בהקדם.

 

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?