מהן הדרכים היעילות לקדם אתר חדש ?

לקדם אתר חדש

לקדם אתר חדש – עולם השיווק האורגני הוא עולם מרתק וחדשני ההולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות כמו אש בשדה קוצים, וזה למה?  מכיוון שאנשים הבינו שמי שקובע את החוקים בכל הקשור לשיווק דיגיטלי באינטרנט היא "גוגל", כיום אין כמעט אתרים שלא רוצים להתברג ברשימה הראשונה בחיפוש אתרים בגוגל, כי אם אתה לא שם אתה לא קיים. טוב לא באמת, ברור שכאשר אנו נקים אתר אינטרנט כלשהו אנשים יוכלו למצוא אותנו עם או בלי גוגל, אבל גוגל משפרת את תוצאות החיפוש לאין שיעור.

שיווק בגוגל  מהו?

 

אז ראשית כדאי להבין משהו על גוגל,  בגוגל קיימים שני אפיקי פרסום : קידום ממומן שבו אתה מעלה מודעה ומשלם עבור קליק שהמשתמשים לוחצים על המודעה שלך . קידום אורגני הוא קידום אתר ללא תשלום מצדך (אלא אם כן הנך עובד עם חברת קידום אתרים ) לגוגל אלא בעזרת כמה כלים , הכנו עבורכם סקירה של הדגשים שיש עליהם דגש כאשר מקדמים אתר אורגנית :

  • תוכן לאתר – כמו שרובכם יודעים כיום , תוכן הוא "המלך" הבלתי מעורר של האתר ,ככל שהתוכן יהיה יותר מהימן , איכותי ובעל ערך מוסף עבור הגולש, דבר אשר יביא לדירוג גבוהה, משום שמעבר לכך שגוגל "תופסת " את האתר כאיכותי יותר , כך גם גולשים שוהים זמן ממושך יותר באתר. בנוסף שימוש בסרטוני וידיאו ותמונות בהחלט עשוי להיות ערך מוסף לאתר שלכם ולשפר את דירוגו.
  • אופטימיזציה באתר – ישנם מגוון כללים די ברורים בעולם הSEO לגבי מהי האופטימיזציה שצריכה להיות באתר , החל מהיררכיית כותרות, טקסט אלטרנטיבי לתמונות , תיאור מטא , צפיפות מילות מפתח ועוד.
  • סמכות האתר וקישורים חיצוניים – על מנת שגוגל תבחין שאתר הוא איכותי , היא עוקבת אחר "המלצות " מאתרים אחרים , מה הכוונה ? הכוונה כאן היא כמו בחיים האמתיים כאשר חבר ממליץ לך על משהו אתה תתפוס את אותו דבר כאיכותי , כך גם בעולם הדיגיטלי כאשר איכותי וסמכותי נותן לך קישור לאתר שלך (המלצה ) , גוגל תתפוס את האתר שלך כאיכותי ותדרג אותו גבוהה. אך יש להיזהר בעניין זה , קישורים גם יכולים לפגוע בדירוגים בייחוד לאחר העדכונים של גוגל, לא כל קישור הוא איכותי עבור האתר שלך יש לשים לב מהיכן מגיע הקישור ושיהיה קשור לאתר שבו מפרסמים. כמו כן , יש לתעדף קישור ממאמר מקורי ולא ממאמר קיים באתר כי זו תראה כמניפולציה מובהקת.
  • חווית המשתמש – יש לשים דגש על מהירות טעינת האתר , משום שאם לאתר לוקח זמן ממושך להיטען יעלה אחוז הנטישה מהאתר במהירות די רבה. נטישה של גולשים גם יכול להיות שמשתמש נכנס לאתר מסוים וחזר מיד לתוצאות החיפוש של גוגל, דבר העמיד שלא מצאו את אשר חיפשו. לכן עליכם לפנות לבונה אתרים שמבין בתחום.
  • אתר מותאם למובייל – חשוב לשים לב שהאתר שלכם הוא רספונסיבי , כלומר מותאם לגלישה במכשירים הניידים, שעל פי גוגל נכון ל2015 כמות החיפושים מהנייד עקפה את כמות החיפושים מהמחשב  ולכן חשוב שהאתר שלכם יהיה תואם לגלישה בו אחרת הלקוחות שלכם לא ימצאו אתכם
  • מילות מפתח – שלב משמעותי נוסף בשיווק  האורגני הוא מילות מפתח, הכוונה היא לשילובם של מילות חיפוש נפוצות שהגולשים מחפשים בגוגל ולדעת להטמיע אותם בצורה המיטבית בתכנים הכתובים באתר. אך כמובן שלא די בכך, נדרשת בנוסף גם תוספת למילים שהרי רוב רובם של הגולשים לא מחפשים לפי מילות מפתח אלא לפי משפט בסגנון שאלתי ועל כן כדאי לשלב משפטי שאלה נפוצים בתכנים באתר. למשל אם אנחנו אתר של עו"ד ונרשום, עו"ד בחיפה נקבל הרבה תוצאות חיפוש שיתחרו בנו, אך אם נשלב דף באתר שלנו שנקרא עו"ד לענייני נזיקין בחיפה, סביר להניח שנקבל יותר חשיפה כי נהיה רלוונטיים יותר.

 מהן היתרונות והחסרונות של קידום אורגני על פני ממומן ?

 

קידום אורגני יתרונות :

חשיפה לא מוגבלת בתוצאות החיפוש כאשר הנך מתחיל לקדם אתר חדש , לא משלמים על הקלקות .

כאשר מקדמים אתר באורגני מקבלים נכס שמניב תוצאות לאורך זמן ומקבל חשיפה רחבה יותר ללא הגבלת זמן כל עוד ממשיכים בקידום נכון.

כניסות יותר איכותיות לאתר שמביאות תוצאות לבעלי האתר (לידים ) , משום שהגולש יודע שהתוצאה נמצאת שם עקב כך שאותו אתר איכותו ולא שמישהו שילם עבור זה.

קידום אורגני חסרונות :

לוקח זמן עד שרואים תוצאות , תלוי כמובן בכמות המתחרים בשטח ועד כמה שהאתר דורש עבודה.

חשוף לתחרות רבה ועלול לגרום לשינויים במיקומים של האתר , בנוסף השינויים במיקומים יכולים להתרחש עקב שינוי האלגוריתם של גוגל.

עבור גוגל התוצאות האורגניות יהיו בעדיפות נמוכה בתוצאות החיפוש , מכיוון שהם מעדיפים להציג את המודעות הממומנות תחילה.

דרוש ידע מקצועי וזמן רב על מנת לבצע עבודת קידום אורגני כהלכה .

קידום ממומן יתרונות :

בקידום זה רואים תוצאות באופן מידי לאחר העלאת המודעה.

הפרסום הוא מאוד ממוקד ומכוון לקהל יעד מאוד ספציפי.

לא חייב אתר ייעודי ומושקע, ניתן להפנות לדף נחיתה , תלוי כמובן בסוג השרות \ המוצר שמעוניינים לשווק . טוב להשקת מוצר \ שירות שמעוניינים לשווק באופן מידי וזמני.

חסרונות קידום ממומן :

חשוף לקליקים של "מתחרים" , לרוב אין אנו רוצים שיקליקו על המודעה אלא רק שיצפו בה כי כזכור כל קליק עולה לנו כסף.

לא מתאים לטווח הארוך , ברגע שהפסקת לשלם עבור המודעה היא לא תוצג יותר בתוצאות החיפוש, ובהתאם מחירי המודעות והקליקים נמצאים בעלייה מתמדת.

באיזה ערוץ כדאי להשקיע , אורגני או ממומן ?

 

הכל תלוי במטרה שלשמה אתה שואף כאשר הנך מתחיל בתהליך של לקדם אתר חדש, עלייך לשול את עצמך את השאלות הבאות : האם אני מוכר מוצר או שירות  ? מהו הזמן העומד לרשותי ?

מהו התקציב שלי ? האם יש בבעלותי אתר או שאני צריך לבנות אתר מאפס ? האם קהל היעד שלי הוא טכנולוגי וכדאי למקד את הפרסום בדיגיטל ? מהי המטרה המרכזית של הפעילות באינטרנט עבורי ?

אם אתם עדיין מתלבטים באיזה ערוץ כדאי לכם להשקיע , או שבכלל עדיף להשתמש בשני הערוצים לשיווק דיגיטלי ? מוזמנים להתייעץ איתנו ונשמח לסייע להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורך ועבור העסק שלך.

כתב: תמיר רוזנר , עובד בחברה כשנה , מנהל את מחלקת הקידום האורגני בחברה .

השארת תגובה